Za każdym razem, kiedy przyjeżdżają do nas dziadkowie, dziewczynki grają z nimi w wojnę. Rozgrywki ciągną się w nieskończoność, bo nie dość, że talia jest duża, to jeszcze – mam takie przypuszczenia – dziadek specjalnie się podkłada, kiedy szczęście za bardzo mu sprzyja. Ja rzadko daję się namówić na partyjkę, bo wojna nuży mnie już po pięciu minutach. Ale dzieci ją lubią. Co tu robić? Znalazłam alternatywę! To prosta karcianka wydawnictwa Piatnik pt. Jungle Trip, w której wielkość talii jest uzależniona od liczby graczy, karty wykłada się w dowolnej kolejności, a system zbierania lew nagradza sprytniejszych, a nie silniejszych. Niby wojna, a jednak zupełnie inna – wilk jest syty i owca cała.

OPIS I CEL GRY

Prawo dżungli zakłada, że wygrywa najsilniejszy, ale czasami nawet słabsze osobniki mają szansę na zwycięstwo, jeśli przystąpią do ataku w momencie starcia tytanów. Kto zagra karty w lepszej kolejności i zbierze więcej lew, ten zostanie zwycięzcą.

ZAWARTOŚĆ PUDEŁKA

55 kart (5 zestawów po 11 kart)
instrukcja

PRZYGOTOWANIE I PRZEBIEG GRY

Rozdaj każdemu z graczy zestaw 11 kart w wybranym przez niego kolorze. Talia składa się z podwójnych kart od 1 do 5 oraz pojedynczej karty o wartości 6.

Gra toczy się przez szereg rund. Na początku każdej rundy gracze jednocześnie wybierają jedną kartę z ręki i kładą ją zakrytą przez sobą. Na dany znak odwracają wszystkie karty i rozstrzygają, kto wygrywa pojedynek i zdobywa lewę. Po zagraniu wszystkich kart z ręki gracze dostają po 1 punkcie za każdą zdobytą lewę (zestaw kart), a następnie rozdzielają karty kolorami i rozpoczynają kolejną turę. Kiedy pod koniec rundy co najmniej jeden z graczy zbierze 15 punktów za lewy, gra kończy się, a zwycięzcą zostaje osoba, która zdobyła najwięcej punktów.

Kto bierze lewę?

1⃣  W przypadku wszystkich kart o różnych wartościach lewę zabiera właściciel najsilniejszej karty.

2⃣  Karty o tej samej wartości się znoszą i nie są brane pod uwagę, a lewę zabiera gracz, który wyłożył pojedynczą kartę o najwyższej wartości.

3⃣ Jeśli wszystkie wyłożone karty mają taką samą wartość, nikt nie bierze lewy i karty zostają na środku stołu. Osoba, która zdobędzie kolejną lewę, zgarnia całą pulę.

WRAŻENIA

Jungle Trip to bardzo prosta gra karciana, doskonała na niezobowiązującą partyjkę z dziadkami czy rodzeństwem. Rozstrzyganie pojedynków jest ciekawym sposobem dla najmłodszych graczy na poznanie albo utrwalenie zapisu liczb od 1 do 6, a także umiejętności porównywania rzędów wielkości. Oprawa graficzna osadzona w klimacie dżungli nie wyróżnia się niczym szczególnym, ale jest przyjemna dla oka: białe, eleganckie ranty zapobiegają wycieraniu się koloru, a zwierzaki z kart łobuzersko zerkają na graczy. Tym, co podoba mi się w Jungle Trip najbardziej, jest aspekt psychologiczny rozgrywki. W grze będzie szło najlepiej temu, kto najtrafniej obstawi, jakimi kartami zagrają przeciwnicy. Nawet najsłabszą kartą można zebrać lewę, jeśli wyłoży się ją w odpowiednim momencie. Tu zasada „gdzie dwóch się bije, tam trzeci korzysta” jest bardzo aktualna! Kiedy ścierają się lwy, wygrać może nawet żaba. Często dochodzi do zabawnych sytuacji, kiedy wszyscy gracze na początku wykładają niskie wartości, w kolejnym ruchu najwyższe, a potem średnie – takie miotanie się między skrajnościami pokazuje, że im bardziej chcemy przechytrzyć innych graczy, tym większe prawdopodobieństwo, że oni zrobią to samo co my. 

 

TYTUŁ: Jungle Trip
ILUSTRACJE: Fiore GmbH
WYDAWNICTWO: Piatnik
WIEK: 5+
LICZBA GRACZY: 2–5
CZAS GRY: 15 min
WIELKOŚĆ: 12 × 17 × 3 cm
ROK WYDANIA: 2018

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *